• Waalhaven Z.z. 12H 3088HH, Rotterdam
  • +31(10) 892 8517
  • Toonaangevende

    Van opslag en logistiek

  • gewaarmerkt

    ISO 9001:2009

  • Toonaangevende

    Van opslag en logistiek

  • gewaarmerkt

    ISO 9001:2009

Consumentenproducten

Consumentenproducten

Of u nu een groot of middelgroot bedrijf in de consumentenproductenindustrie bestiert, ons doel is om de precieze individuele oplossing te bieden die uw concurrentievoordeel zal vergroten. Van de klantorder tot opslag, picking, inklaring, tot en met retourbeheer, wij ontwikkelen holistische oplossingen langs de logistieke keten voor consumentenproducten zoals meubels, kleding en lifestyle.

Van het opzetten van een online winkel tot de verdere ontwikkeling van bestaande concepten, samen met bekende partners, kunnen we onze klanten begeleiden bij hun e-commerce activiteiten. Wij kunnen voor u de verzending en retourlogistiek van de online winkel verzorgen. Niet alleen dat, maar met onze partners bieden we ondersteuning voor zowel de opzet en verdere ontwikkeling van de online winkel, inclusief betalingsafhandeling en de ontwikkeling en werking van klantendiensten. Op basis van bestaande standaarden ontwikkelen we samen met u een individueel concept voor uw e-commerce-activiteiten.

                  

Een interdisciplinair projectteam werkt een opslagconcept uit dat voldoet aan de specifieke vereisten voor de goederen, rekening houdend met alle huidige opslagtypen. De magazijnorganisatie is een kritische factor in efficiënte magazijnlogistiek. Met behulp van IT monitoren we alle systemen, organiseren we de aanvulcontrole en optimaliseren we de plaatsing van de goederen. Wij voeren technische optimalisatie uit van bestaande klantensystemen of gebruiken nieuwe technologieën, zoals pick-by-light, in de magazijnen. De eisen aan de logistieke dienstverlener zijn verschillend voor elk magazijn, afhankelijk van de wettelijke bepalingen en de eisen van de klant. We voldoen in elk geval aan de specifieke uitdagingen en ontwikkelen duurzame oplossingen.

Meerkanaals nakoming

Voor detailhandelaren en producenten die alle distributiekanalen gebruiken (baksteen en mortel, online, catalogus, webwinkel en telefoon), verwachten de consumenten dat de distributiekanalen met elkaar worden verbonden. Met zowel de brick and mortar-winkelier als de online winkel moeten alle items te allen tijde beschikbaar zijn, en inderdaad waar de consument dat wil. We kunnen u de ontwikkeling aanbieden van een holistisch meerkanaals logistiek systeem, te beginnen met het ontwerp, de bouw en de werking van een logistieke faciliteit, tot aan de levering van alle distributiekanalen vanuit een centrale voorraad producten. Een meerkanalenbenadering die op een consistente manier wordt geïmplementeerd, resulteert in een algehele hogere beschikbaarheid van artikelen en optimalisatie van de productvoorraden.


Beheer van retouren

De hoge rendementen op het gebied van consumentenproducten worden niet verwelkomd door detailhandelaren of producenten, maar zijn helaas onvermijdelijk. Ten eerste is er een vereiste om de klant snel te ontzorgen. Het is dan een kwestie van het snel invoeren van de goederen in de distributiecyclus om de behandelingskosten te minimaliseren. Om de beschikbaarheid van artikelen te vergroten, worden verfijnde sorteer- en bereidingsprocessen gebruikt. Samen met u als klant ontwikkelen we individuele retourconcepten om de goederen beschikbaar te maken om snel opnieuw verzonden te worden. Deze kunnen het volgende omvatten: controle van retourzendingen (identiteitscontrole, fraudecontrole, enz.), Beoordeling van artikelen (goederenkwaliteit, herbruikbaarheid, enz.), Sorteren van goederen volgens klantspecificaties, voorbereiden van geretourneerde goederen (herverpakking, correctie van gebreken , enz.) en verwijdering van defecte goederen.